sobota, 31 stycznia 2015

Czekoladowe batony proteinowe



Zdrowa przekąska dla osób uprawiających sport i nie tylko.


Składniki (z tej porcji wychodzi 7 batoników):
- 30 g płatków owsianych
- 20 g amarantusa ekspandowanego (można kupić np. w Rossmanie)
- 50 g orzechów laskowych
- 50 g suszonych owoców (u mnie żurawina, jagody goji, 2 suszone śliwki)
- 30 g odżywki białkowej (u mnie czekoladowa, można pominąć i dodać o 30 g więcej np.    płatków owsianych)
- 30 g gorzkiej czekolady
- 30 g ziaren słonecznika
- 100 ml mleka
- 1 łyżeczka masła orzechowego
- 1 łyżeczka konfitury lub dżemu niskosłodzonego (u mnie truskawkowa)

Zaczynamy od suchych składników. Odmierzamy płatki owsiane i amarantus. Przesypujemy do miski. Bakalie drobno siekamy lub rozdrabniamy w malakserze, dodajemy do płatków owsianych. Odmierzamy odżywkę i ziarna słonecznika, dodajemy do miski. Wszystkie suche składniki mieszamy. Nadszedł czas na mokre składniki. Mleko, czekoladę, masło orzechowe i konfiturę podgrzewamy w garnku, do połączenia się składników. Przelewamy do suchych składników i wszystko dokładnie mieszamy. Przygotowujemy formę. Ja użyłam wąskiej blaszki do pieczenia. Wykładamy formę folią spożywczą. Masa powinna mieć ok. 2 cm. grubości. Przykrywamy folią i lekko dociskamy aby pobyć się pęcherzyków powietrza. Wkładamy do lodówki na ok 24 godz. Po tym czasie wyjmujemy i kroimy na batoniki. Każdy baton owijamy cienkim paskiem papieru do pieczenia i związujemy sznurkiem lub tasiemką. Przechowujemy w lodówce, w zamkniętym pojemniku.

Smacznego !






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz